Írország, Észak-Írország

2017-03-23 Howth Summit, Howth (kikötő), Galway, Dublin, Wicklow-hegység, Glendalough, Hollywood, The Dark Hedges, Észak-Írország, Dunluce Kastély, Észak-Írország, Carrick-A-Rede Rope Bridge, Észak-Írország, Belfast, Észak-Írország

Zsófi tavaly júliusban keresett meg, hogy szívesen megvendégelné Topyt, és mivel Írországban él, így rugalmas volt az időponttal kapcsolatban. Topy naptára (szerencsére) általában elég zsúfolt, ráadásul mire felszabadult volna, közbejött néhány másik út, amikről nem akartam, hogy lemaradjon. Így végül Zsófi óriási türelemmel egészen karácsonyig várt rá. Az oda-vissza utat dobozba csomagolva tette meg, éppen karácsony előtt ért ki, és februárban így érkezett haza:

Sok-sok remek fotót kaptam Zsófiéktól, ráadásul részletes leírást, és GPS koordinátákat is, ami nagyon megkönnyítette a 11 új tappancs felvarázsolását a térképre. Ez egyébként lehetne akár 111 is, ha az azonos városban készült fotókat nem tenném általában egyetlen tappancs alá :) Nagyon-nagyon hálás vagyok és ezúton is köszönöm Zsófinak és Gábornak, hogy ilyen csodás úttal gazdagították Topyt.

Zsófi leírásából szemezgetek Nektek:

A Howth-félsziget, nagyon népszerű kirándulóhely a dubliniak körében, mi is gyakran járunk arra. Körbe lehet túrázni a sziklás partfal tetején, a halászfalu kikötője pedig turistákkal, és golfozó-vitorlázó emberekkel van tele. A kikötő vizében mindig lehet fókákat látni (oda érkeznek meg a halászhajók és mindig jut nekik potyakaja), régebben etetni is szabadott őket, akkoriban nagyon sokan voltak és sokkal közelebb jöttek a parthoz.

Howth Summit (Howth csúcs)

A két ünnep között elvonatoztunk Galwaybe, hogy megmutassuk Topynak a Romlott Nyugatot is. Sétáltunk egy hatalmasat az óceánparton, aztán hazavonatoztunk.

Galway

Dublinban Topy megnézte a Samuel Beckett hidat, ami Írország egyik szimbóluma. A Molly Malone ikonikus szobránál is járt (ő egy kagylóárus lányka volt (és mellesleg állítólag a saját kegyeit is árulta); a róla szóló dal kvázi himnusza a dubliniaknak.

Samuel Beckett Bridge, Dublin

Samuel Beckett híd

A Trinity College Írország legrégebbi és leghíresebb egyeteme. Itt őrzik a Book of Kells-t is, és a könyvtára a világ legszebbjei között van. Átsétáltunk a Temple Bar-on, Dublin vigalmi negyedén, ahol egymást érik a kocsmák és az utcazenészek. Dublin folyója a Liffey, kicsit kicsi, kicsit koszlott, de a miénk. :) A Ha'Penny gyalogoshíd a leghíresebb rajta.

Ha'Penny Bridge, Dublin

Ha'Penny gyalogoshíd

Megnéztük a Spire-t, a nagy tűt a városközpontban, ami az angolok elleni forradalom központja (a Főposta) előtt van. James Joyce (szobor) is megnézte velünk :) Ellátogattunk a Phoenix parkba, ami Európa legnagyobb fallal körülvett közparkja. Itt a köztársasági elnök rezidenciája is. A parkban szabadon mászkálnak a szarvascsordák és itt az állatkert is. Aztán elugrottunk a botanikus kertbe, hogy Topy feltankolhasson eukaliptuszból. Sajnos pont annak az üvegháznak pont az a fele volt aznap lezárva, így csak körbesétáltunk. Viszont láttuk Darwin orchideáját, ami épp akkor virágzott.

National Botanic Gardens, Dublin

Darwin orchideája

A Dublinhoz közeli Wicklow-hegységbe is elmentünk kirándulni és geoládázni. Az a szép tó a Guinness Lake (Lough Tay), a Guinness család birtokában van, és a formája az odaszállított fehér homoknak köszönhetően egy pint (korsó) Guinnes-re akar hasonlítani :) A Wicklow-hegység egyébként százszámra tartalmaz gyönyörű dombokat, hegyeket, patakokat, tavakat, hidacskákat, birkanyájakat, és úgy általában is egy fantasztikus hely, nagyon szeretünk oda járni.

Lough Tay (Guinnes Lake)

Lough Tay (Guinnes Lake) - Gábor és Topy

Glendalough is a Wicklow-hegységben van, két tóból és egy középkori szerzetestelepülésből áll, csodaszép kirándulóútvonalakkal. Nagyon ismert turista hely, mi is sokszor voltunk már itt.

Glendalough

A kedvedért direkt elvittük Topyt Hollywoodba, de sajnos nem találkoztunk össze Sheldon Cooperrel, boccs. :) [Nem baj Zsófi, egyszer annak is eljön az ideje :)]

Hollywood, Írország

Az utolsó kirándulásunkon pedig átmentünk UK-be, hogy Topy írországi kalandjait Észak-Írországgal tegyük teljessé. Megnéztük a híres Dark Hedges-t, ami már több filmben és sorozatban szerepelt. Aztán a Dunluce kastélyt, majd a Carrick-A-Rede függőhidat. Hazafelé megálltunk a Belfastban a Titanic múzeum előtt, de bemenni már nem volt idő.

Dark Hedges

Carrick-A-Rede Rope Bridge, Észak-Írország

Belfast, Észak-Írország

Kommentek

Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Részletek